لاماسیا، اینجا زندگی جریان دارد

وقتی در سال 1965 ایده ساخت ساختمانی تحت عنوان لاماسیا داده شد، هیچکس حتی فکرش را هم نمیکرد این مکان روزی به «معدن فوتبال»تبدیل شود.

مکانی مقدس برای تمام فوتبال دوستان، فارغ از طرفداری تیمی مشخص. مکانی فارغ از رنگ، نژاد و تمام چیزهایی است که متاسفانه در این فوتبال وجود دارد. در لاماسیا هیچ چیز بدی نیست، همه با هم خوب هستند و تمام آن ها به باشگاهشان تعصب دارند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


در لاماسیا تنها فوتبال تک ضرب - یا به قول ژاوی نیم ضرب - آموزش داده نمی شود، عشق نیز در این مکان مقدس موج میزند.

خوان لاپورتا، مدیر عامل سابق باشگاه بارسلونا:

- این حقیقت که ما سیستم جوانانی داریم که بازیکنان بسیار خوبی به تیم اصلی ما می دهد، باعث شده که سیستم جوانان بارسا چیزی کاملا شناخته شده باشد و لاماسیا برای بارسلونا تبدیل به یک برند خاص شده است.

از سال 1979 امکانات لاماسیا برای بازیکنانی که اهل خارج از بارسلونا بودند ارائه شد و این جرقه ای بود بر شروع افسانه لاماسیا. از سال 2010 افسانه لاماسیا شروع شد، در مراسم انتخاب بهترین بازیکنان جهان هر سه نامزد نهایی از لاماسیا بودند. این فوق العاده بود. «بهشت فوتبال». ثمره داده بود. در آن سال مسی برای دومین بار بهترین بازیکن دنیا شد و اینیستا و ژاوی طبق اصول لاماسیا به اندازه وی خوشحال شدند.

در لاماسیا کینه وجود ندارد، به دور از رنگ پوست و نژاد همه با هم دوستند. زندگی واقعا در لامسیا جاریست. تمام کسانی که در لاماسیا رشد میکنند بدون تردید اخلاق خوبی دارند. تاکید میکنم تمام آن ها.

دن اوهاگن، مفسر شبکه ورزشی بی بی سی:

یکی از بزرگترین آرزوهایم این است که تمام دنیا روزی به مانند لاماسیا شوند. دنیایی بدون کینه و پر از صلح.

این که که لامسیا به الگویی برای تمام تیم ها تبدیل شده است اتفاقی نیست، تیم های بزرگ و پولدار دنیا همه به دنبال ادامه دادن راه لاماسیا هستند. تیم هایی به مانند منچستر سیتی، رم، منچستر یونایتد، بروسیا دورتموند، بایرن مونیخ و آث میلان از جمله این تیم ها هستند.

پاتریک ویرا، مدیر آکادمی باشگاه منچسترسیتی:

این پوشیده نیست که بارسا از جوانان موفق استفاده می کند، وقتی شما می بینید که با استفاده از 6 یا 7 تن از بازیکنان جوان خود برنده لیگ قهرمانان می شوند، پس نتیجه می گیرید که آنها کارشان را درست انجام می دهند.

در لاماسیا به همه یاد می دهند که چیزی به اسم شکست معنی ندارد، ما نباید ببازیم چون بهترین هستیم. هر شکست باعث میشود که ما چیزهای جدیدی یاد بگیریم. تمام بازیکنان لاماسیا آرزوی پوشیدن پیراهن بارسلونا را دارند. عده ای از آن ها به تیم های دیگر می روند تا فرصت این را پیدا کنند استعداد هایشان را به نمایش بگذارند (آلبا و فابرگاس و پیکه مثال های خوبی برای این مسئله هستند) و عده ای آنقدر صبر میکنند که فرصتی برای آن ها فراهم شود (به مانند اینیستا، ژاوی، پویول، والدز، سرجی روبرتو و....). همه در لاماسیا رویای حضور در تیم اصلی را در سر می پرورانند.

در لاماسیا فوتبال را یاد می گیری، پاس را یاد میگیری، زندگی کردن را یاد میگیری و تا آخر عمر با تعلیمات لاماسیا زندگی میکنی. تو در لامسیا تمام توانت را میگذاری، نه برای خودت، بلکه برای تیمت. تو در لاماسیا شکست نمیخوری. شاید ببازی ولی این باخت شکست محسوب نمیشود، این دلیل برد بعدی است. مردان لامسیا شاید همیشه نه، ولی همه در صداقت موج میزنند. آن ها آنقدر سخاوتمندند که بعد از هر گل شادی گلشان را با تمام بازیکنان تقسیم میکنند.

ژولی برنگر بازیکن تیم زیر 15 سال بارسلونا:

برای من احترام یعنی گوش دادن به حرف های مربی، خوب رفتار کردن با تیم و فوق العاده بودن خودم. تمام چیزی که به ما یاد میدهند لذت بردن از فوتبال است.

در حال حاضر بیش از 80 درصد لاماسیا اهل ایالت کاتالونیا هستند، 15 درصد دیگر از دیگر نقاط اسپانیا و تنها 5 درصد از نخبگان فوتبال از سراسر دنیا وارد «بهشت فوتبال» شده اند. اتفاقی که لاماسیا را به مکانی خاص تر برای کاتالان ها تبدیل کرده.

مطمئنا هزینه ای که باشگاه بارسلونا برای لاماسیا انجام میدهد سرسام آور است، بیش از 20 تیم در لاماسیا حضور دارند، ولی مطمئنا سران باشگاه هم مانند همه می دانند که این هزینه بازمیگردد.

به هر حال در حال حاضر عده ای از طرفداران بارسا عقیده دارند که با توجه به این که باشگاه در کورس قهرمانی در لالیگا و چمپیونزلیگ است و این که باید با رقیب مهمی به مانند رئال مادرید رقابت کند، نباید بازیکنان از لاماسیا بیایند و ما برای رفع نیازهایمان باید از باشگاه های دیگر نیز خرید کنیم. اما این هواداران - که تعدادشان کم هم نیست - با خود فکر کرده اند اگر باشگاه میخواست بازیکنانی مانند پویول، اینیستا، ژاوی و مسی را بخرد، چقدر باید هزینه می کرد؟ بی شک قیمت این بازیکنان در حال حاضر بیش از 400 میلیون یورو است. آیا در بازار نقل و انتقالات بازیکنی با خصوصیت ژاوی پیدا میشود؟ آیا می شود با خرید بازیکن خارج از لاماسیا این سبک فوق العاده را ادامه داد؟ بی شک «بهشت فوتبال» شایسته توجه بیشتری است.

آرسن ونگر، سرمربی تیم آرسنال :

اگر در آرسنال یک آکادمی فوتبال با نیمی از توانایی لاماسیا را داشتم، قبل از هر فصل امضا می کردم که بدون حتی یک پنی هزینه در لیگ برتر قهرمان شویم.

کلام آخر

بی شک برای رفع بعضی نیازها هر تیمی باید خرید کند، اما واقعا لاماسیا شایسته توجه بیشتری است. لاماسیایی که بازیکنی مانند مسی را به فوتبال داده است لایق توجه بیشتری است. بیایید به تک تک بازیکنانی که از لاماسیا به تیم اصلی راه میابند اعتماد داشته باشیم. بازیکنانی مانند بارترا، دوس سانتوس، روبرتو و ... نیازمند پیشرفت هستند و این پیشرفت جز با اعتماد ما طرفداران به وجود نخواهد آمد.

 


نظرات شما عزیزان:

عاشق شاه لئو
ساعت22:57---8 مهر 1392
عشق است مسی و بارسا و....لــــامــــــــــاسیا

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:, | 11:46 | نویسنده : ترانه یار احمدی |
  • مطالب وبلاگی
  • شوم